XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Michiel neemt afscheid

with 2 comments

Dit weekend vertelt persfotograaf en mijn groot journalistiek voorbeeld Michiel Hendryckx in ‘zijn’ De Standaard dat hij op 60-jarige leeftijd afscheid neemt van de journalistiek. In februari mocht ik hem nog interviewen en portretteren voor Krant van West-Vlaanderen want de Gentenaar werd geboren in De Panne. Hij nam toen met plezier ook even mijn camera in de hand en legde dit portret van mij vast. Een beeld die ik koester. Niet zozeer omwille van het beeld zelf maar de wijze waarop hij dit vastlegde. In die vijf minuten waarin ik hem mocht gadeslaan, ging een nieuwe wereld voor mij open. Journalistieke fotografie is een spel van geduld, veel wachten en vooral (voor)zien… tot de tram voorbijraast.

Foto: Michiel Hendryckx.

Written by Xray

december 3, 2011 bij 2:33 pm

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. inderdaad een foto om te koesteren. Dat is vakmanschap…

    Dirk

    december 3, 2011 at 7:32 pm

  2. Knappe herinnering aan de Michiel!
    Take care of it!

    erik O,

    maart 21, 2012 at 12:24 am


Geef een reactie

