XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Zonder fotosjop

with 6 comments

Tijdens een experiment door de Oostendse afdeling van de jongerenvereniging voor sterrenkunde Quasar – waarbij ze de snelheid van het licht wilden meten – nam ik enkele bijzondere foto’s. Hier kwam geen photoshop aan te pas maar wel het gebruik van uitgebalanceerd licht… en een straffe adem.

Iemand een idee hoe je dit bekomt ?

Written by Xray

maart 11, 2011 bij 9:17 am

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit moet een “backlight” zijn …, ’t groen licht komt van achter de persoon denk ik. Laserstraal?

    Jurgen

    maart 11, 2011 at 9:23 am

    • Het is gewoon een kwestie van te ademen in een laser. De damp uit de adem zorgt ervoor dat het laserlicht verstrooid wordt, met dit als gevolg.

      Steven

      maart 11, 2011 at 9:25 am

  2. Ik vermoed dat het inderdaad gaat over wolkjes rook die belicht worden door een groene laser (cfr discotheek) ?

    Christ Dobbelaere

    maart 11, 2011 at 6:37 pm

  3. ik denk ook aan een laserlicht , onlangs tijdens een optreden heb ik dat ‘fenomeen’ ook opgemerkt. ’t is wel knap natuurlijk om zoiets te kunnen shooten

    Dirk

    maart 11, 2011 at 11:32 pm

    • Dit is een experiment waaraan we bezig zijn in JVS Quasar, de jongerenvereniging voor sterrenkunde in Oostende (oude Albertschool). Het is idd logisch dat het komt door de damp die aanwezig is in de uitgeademde lucht, hierdoor wordt het licht verstrooid en krijg je dit mooie effect. Het experiment is het bepalen van de lichtsnelheid en hiervoor is best een puntbron (laser) vereist.

      Nicolas

      juli 19, 2011 at 12:53 pm

  4. Wow dat ben ik xD lol, nico heeft het juist (kom je vrijdag?) ik wist niet dat het online ging komen? toch tof 😀

    Timothy

    juli 21, 2011 at 6:27 pm


Geef een reactie

