XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

M42 objectieven

with 3 comments

Grote opruimactie. Ik merk dat ik mijn M42 objectieven het laatste jaar nauwelijks uit de kast haalde. Alhoewel het pareltjes van glaswerk zijn, maak ik wat plaats voor andere zaken. Ook de tijd tot experimenteren ontbeert mij, vandaar de beslissing.

Alle objectieven zijn in prima staat, zowel optisch als uiterlijk. Ze komen met achterdoppen en voordoppen. Allen te testen in Bredene of verzending op kosten van de koper.

Het gaat om volgende exemplaren:

Asahi Super Takumar 55mm f1.8 (lensdop heeft duwtje maar objectief is in onberispelijke staat)   60 euro

Asahi Pentax Super Takumar 135mm f2.5   125 euro

IFOCO Auto 28mm f2.8    30 euro

Auto Marexar 135mm f2.8 MC auto M42  30 euro

Super Marexar 300mm f5.6  20 euro (voordop ontbreekt)

Fujinon 55mm f2.2 30 euro 

Deze objectieven zijn allemaal vlot te gebruiken op moderne digitale camera’s, mits gebruik van een adaptorring. Je moet de belichting manueel instellen maar daar tegenover staat dat dergelijke objectieven oerdegelijk gebouwd zijn en optisch heel fraaie eigenschappen bezitten.

Written by Xray

april 8, 2010 bij 1:08 pm

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] 30 euro Super Marexar 300mm f5.6 20 euro (voordop ontbreekt) Fujinon 55mm f2.2 30 euro zie ook https://xraypictures.wordpress.com/20…2-objectieven/ __________________ SITE: http://www.xraypictures.be FOTOBLOG: […]

  2. Ik heb misschien wel interesse. Heb zelf een spotmatic. ga dat ding eerst nog eens grondig testen enals alles in orde is zie ik die 28 mm wel zitten

    frederik

    april 19, 2010 at 2:45 am

  3. Hallo, ik heb wel belang bij de Super Marexar 300mm f5,6 lens. Als u die nog heeft, mailt u mij dan aub; dan is hij in principe verkocht!!

    Groet, Arnoud van der Veer

    Arnoud van der Veer

    februari 22, 2011 at 10:51 am


Geef een reactie

