XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Still alive

with 6 comments

Mijn blogpostjes, facebookbezoekjes, emailkes… staan op een laag pitje maar geen nood… ik heb het eigenlijk gewoon veel te druk. Dus hoor je mij zeker niet klagen 😉

Intussen valt er toch ook wat nieuws te melden. Alhoewel, zo nieuw is het nieuwtje nu ook niet meer.

Wie mij wat volgt weet dat ik een verstokte Pentaxiaan ben maar al een tijdje uitkeek naar een tweede body. In 2010 staan enkele trouws op het programma en grotere reportages maar sowieso is het werken met één body niet altijd handig en soms zelfs een risico. Dus drong zich de vraag op welk toestel mijn Pentax voortaan zou vergezellen. Omdat ik tegenwoordig veelal binnenshuis werk of op het strand en in soms minder goede lichtomstandigheden drong zich een toestel op met goede high-ISO kwaliteit, accurate AF en algemene betrouwbaarheid in soms zware werkomstandigheden zoals regen en zand. Ook snel portretwerk op locatie krijg ik steeds vaker als opdracht. Dus een fullframe body kwam in zicht. Uiteindelijk viel de keuze op de Canon 5D Mark II met grip, een 24-70 f2.8 L USM lens een een 580 EX II flits. Intussen moet het niet gezegd dat ik sterk onder de indruk ben van deze stap voorwaarts. De Pentax K10D wordt de tweede body met daarop een  70-200 f2.8 lens.

 5D Mk II – 4,5 –  1/60 – Iso 800 – natuurlijk licht door raam links van Louise.

5D Mk II – 2,8 – 1/125 – Iso 800 – natuurlijk licht

Written by Xray

december 22, 2009 bij 9:29 pm

Geplaatst in Uncategorized

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Proficiat en veel plezier met je %D MKII. Ik ben ook aan het genieten van zo’n apparaat.
    Iso 800 is geen enkel probleem voor de camera. En die 2.8 lens doet de rest.

    Harry de Rooij

    december 22, 2009 at 11:16 pm

  2. Bij mij op het scherm om komen de beelden wat uitgebeten over t.a.v. de belichting. Ik neem aan dat de foto’s in RAW gemaakt zijn en dat je daarmee in ieder geval nog 10 stappen in de belichting naar beneden kunt. Misschien dat het een overweging voor je waard is? Ik verneem het graag je mening wat van deze positieve opmerking vind.

    jean

    december 23, 2009 at 7:06 am

  3. Het accurate van goed materiaal is te merken in deze foto’s.
    Haarscherp, perfecte belichtingstijd, mooi kleurbalans en een zachte onscherpte op de achtergrond.

    Op mijn scherm zijn je beelden niet uitgevreten, en vermoedt dat Jean nood heeft aan een accuraat scherm (een tip voor Nieuwjaar Jean !)

    kris luckermans

    december 23, 2009 at 10:50 am

  4. Wel Kevin, ik ben ook onder de indruk. Zeer mooie portretjes van je dochtertje. Voor mij zijn ze perfect belicht en vooral de tweede kan mij bekoren. Het accent ligt op de ogen zoals het hoort bij een goed portret, het beeld is mooi scherp en van ruis is geen sprake. Ik wens je nog veel plezier met je nieuwe speelgoed.

    Guido

    december 23, 2009 at 2:33 pm

  5. proficiat met de aankoop
    zowat 90% van al mijn foto’s wordt met precies hetzelfde materiaal gemaakt

    steven (gekiekt)

    december 25, 2009 at 11:30 am

  6. Indrukwekkend is heel voorzichtig gezegd. Op mijn (gebalanceerd) scherm zijn de kleuren prima in orde, niets is verbrand of uitgebeten. Alles perfect. Vlijmscherp en alles heel natuurlijk. Een dijk van een toestel. Ikzelf werk met de Pentax K200D, weldra als extraatje een body van de K-X. Deze toestellen halen het bijlange na niet van jouw nieuw toestel, maar ik doe (nog?) geen opdrachten. Veel geluk met je aanwinst.

    Dirk

    december 26, 2009 at 7:54 pm


Geef een reactie

