XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

communie op een drafje

with 11 comments

Afgelopen zaterdag had ik eindelijk tijd gevonden om alle goede voornemens te vervullen. Boodschappen doen, naar de garage rijden, het containerpark een bezoekje brengen…  Kortom alle uitgestelde zaken zouden eindelijk gebeuren. Oef.

Maar… tot op het moment dat ik wou vertrekken. Noodoproep. Een bevriende fotograaf wordt acuut geveld net als hij wil vertrekken om twee communiediensten vast te leggen. Je kent het wel, gelieve geen foto’s te nemen tijdens de plechtigheid want een beroepsfotograaf zal uw kind mooi vastleggen. Niets leek dus minder waar te worden. De echtgenote van de fotograaf komt, net als ik met de autodeur in de handen sta, gesprint om een noodkreet te slaken. Weg dus alle goede plannen. Snel, snel het materiaal samenrapen, iets deftig aantrekken en naar God’s huis getuft waar men al op de tippen van de tenen stond uit te kijken waar de fotograaf toch bleef. Vlug enkele woorden gewisseld met de juffrouws en de eerste dienst kon beginnen.

Het was vooral hopen dat het materiaal het zou houden want de batterijen waren niet opgeladen, lenzen kregen geen extra poetsbeurt en het was jaren geleden dat ik een eerste communiedienst meemaakte. Zonder voorbereiding in zo’n avontuur gesmeten worden, doet je toch even de billen dichknijpen. Wat een vuurdoop, maar ik doorstond. Na een half uurtje bekomen, startte de tweede eredienst. Oef, ook deze liep goed af. Maar bovenal ben ik blij dat ik mijn collega kon helpen en dat de tientallen ouders niet in de kou bleven staan. En met mijn collega… daar gaat het gelukkig al veel beter mee.

En zo heb ik mijn eerste kerkdienst vastgelegd. Man, man, man wat een belevenis…

 

communiesas01

 

Foto’s van de diensten zelf kan ik nog niet vrijgeven. Wel een sfeerbeeldje net na de dienst.

Written by Xray

juni 4, 2009 bij 7:13 am

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige compositie van die schitterende kinderen.
    Ja en heb je nu de bezigheden gepland voor dit weekend?
    Hou alvast je fotomateriaal bij de hand.

    Joke

    juni 4, 2009 at 7:53 pm

  2. Hey Kevin,

    Via facebook,kwam ik op je site terecht. Ik wist via facebook,dat je bezig was met fotografie,… Maar zo te zien en te lezen is het een hooby die echt uitgroeit naar meer. Er staan prachtige foto’s op je website en ik ben meer dan benieuwd naar je foto’s van de communies in Bredene. Ik wens je in iedergeval nog heel veel succes met je fotografie. En als er ooit nogeens een fotoshoot nodig is,dan weet ik je wel te vinden 🙂

    Groetjes Annemie

    Annemie

    juni 4, 2009 at 8:29 pm

  3. amai ik ben benieuwd naar de andere beelden
    want dit is alvast een knap plaatje
    wat een geluk dat jouw materiaal bleef werken 🙂

    maaike

    juni 5, 2009 at 6:24 am

  4. Knappe kijk op die communiedag 🙂 eens iets anders als al die saaie kinderportretten die we kennen 🙂

    jancornelis

    juni 5, 2009 at 8:31 am

  5. Dit is alvast een geslaagd voorsmaaakje van je talent!

    fotomart

    juni 5, 2009 at 5:43 pm

  6. Mooie communiereeksen heb je gemaakt,niet moeilijk dat je het druk had. Wij zijn volop bezig in onze nieuwe woonplaats en kunnen nu al regelmatig genieten van onze prachtige kust.
    groetjes

    Jim

    juni 6, 2009 at 8:35 am

  7. de redder in nood, deze foto beloofd alvast, benieuwd naar ’t vervolg!

    MJ

    juni 8, 2009 at 7:29 am

  8. Heel mooie en vrolijke foto.

    eLLe

    juni 10, 2009 at 6:34 pm

  9. Eigenlijk doet de ‘onverwachte’ invalshoek of m.a.w. het standpunt veel aan deze foto. Vind hem echt knap. Ben jaloers 🙂

    Groeten,

    Stefaan

    Stefaan Lesage

    juni 10, 2009 at 7:55 pm

  10. Mooi sfeerbeeld van tevreden kinderen!
    Ik heb het enkele jaren gedaan, 5 zondagen op rij van kerk naar kerk.
    Kinderen zijn altijd dankbare modellen als ze niet hoeven te poseren 😉
    Uiteraard weer mooi vastgelegd.

    Jasper Van Tilburgh

    juni 14, 2009 at 10:34 pm

  11. Mooi mooi! Zoals ik al kan zien heb je ook een ‘liefde’ voor wide-angle lenzen.

    tomvh

    juni 19, 2009 at 4:26 pm


Geef een reactie

