XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

In the swimming pool

with 12 comments

Foto’s nemen in een zwembad is nog niet zo eenvoudig ondervond ik afgelopen weekend.

Het eerste kwartier slaat de lens continu aan. Je toestel goed laten klimatiseren aan de hoge vochtigheid en warmte is zeker noodzakelijk. Dan is het nog oppassen geblazen voor de vele rondvliegende waterdruppels.  Onvoorstelbaar hoeveel het er zijn, pas met een camera in de hand ga je dat beseffen.

Gelukkig heb ik een spatdichte body en lens.

De opdracht was in het kader van de Vlaamse zwemweek die in Bredene traditioneel geopend wordt met een zwemmarathon.

 

zwemweekimgp3416

 

zwemweekimgp3422

 

zwemweekimgp3444

Written by Xray

november 19, 2008 bij 8:37 pm

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. inderdaad nooit bij stilgestaan dat een zwembad niet zo geschikt is voor foto’s. De tweede is het leukst vind ik…

    ysabje

    november 19, 2008 at 8:51 pm

  2. Ja, ‘k had daar ook nog nooit echt bij stilgestaan.. Maar je hebt er iets moois van gemaakt. ‘K vind vooral de eerste erg knap.

    Stijndc

    november 19, 2008 at 9:24 pm

  3. ik vind 1 en 3 de beste – 2 is een zeer verdienstelijke poging van iets ontzéttend moeilijks denk ik (snelle sluiter nodig ondanks weinig licht) maar het resultaat vind ik minder…

    3 is leuk o.w.v. de compo en 1 vind ik technisch héél sterk!

    hoe weet je of je toestel ‘spatvrij’ is? Heb jij een behuizing voor je camera, die je voor dit soort situaties gebruikt? Of zijn echt je body en lens/lenzen zélf spatvrij?

    S.

    Stephanie

    november 20, 2008 at 8:58 am

  4. Ik vind het een heel geslaagde reportage. Ze zullen wel weer tevreden met jou gaan zijn. De eerste is ook mijn favoriet. Ik neem aan dat je toch hebt moeten flitsen om die hogere sluitertijd te krijgen.

    Caro

    november 20, 2008 at 10:24 am

  5. Ik ga voor foto 1, die vind ik het beste, foto 2 zit toch teveel onscherpte in, hoewel je het moment prachtig te pakken hebt en foto 3 heeft zo’n donkere hoek, verder prima qua compositie.

    Ank

    november 20, 2008 at 11:06 am

  6. Ha, ja, de zwemweek, was ook gevraagd om daar foto’s van te gaan nemen, maar geen tijd, vrees ik. In mijn ervaring kan je behoorlijk goede resultaten halen als je heel hard op het water flitst, dan krijg je de onderliggende zwemmer mooit te zien.

    pieterbie

    november 20, 2008 at 8:23 pm

  7. ’t zwembad in Bredene, daar ben ik zo’n 30 jaar geleden voor ’t laatst nog geweest …. wie kan zoiets zeggen …. 😉

    jürgen Doom

    november 20, 2008 at 10:27 pm

  8. De vaart en het plezier ‘SPAT’ ervan af 🙂

    boomkruiper

    november 20, 2008 at 11:02 pm

  9. Die duik is geweldig ! en proficiat met je winnende foto !

    Hildegarde

    november 20, 2008 at 11:20 pm

  10. Dat lijken mij inderdaad geen gemakkelijke omstandigheden te zijn. Je zou met meerdere flitsers moeten werken om de boel te verlichten.
    Je hebt je er toch goed vanaf gebracht hoor!

    Rulan Kurek

    november 25, 2008 at 10:16 am

  11. zeven zwevende zwemmers…

    nyklyn

    november 25, 2008 at 9:10 pm

  12. Geweldige actiefoto, die tweede!
    Ik heb zelf vroeger gezwommen, dus ik weet wat er zoal in het rond spat, ik kan me al voorstellen dat je zwaar afgezien hebt 😉

    Ymke

    december 1, 2008 at 9:30 am


Geef een reactie

