XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Vurige maandagen

with 28 comments

Ze zijn weer voorbij…de vurige maandagen.

In juli en augustus is er elke maandagavond vuurwerk op het groot strand van Oostende, behalve de laatste maandag van de zomer.

Vurige maandagen is eigenlijk een vuurwerkkampioenschap waarbij de winnaar het volgend jaar op 21 juli het groot vuurwerk voor de nationale feestdag mag verzorgen. De tweede mag dan 15 augustus voor z’n rekening nemen.

Het beeld croppen tot net boven de reflecties zou ook een mogelijkheid zijn maar ik ben nu bewust met m’n voeten in het halfnatte zand gaan staan om wat reflecties mee te nemen in beeld dat ik het zonde zou vinden van ze weg te snijden.

 

 

 

Ik moet trouwens dringend eens een headlight in m’n fototas stoppen want op een pikdonker strand alles op- en instellen is geen sinecure.

Written by Xray

augustus 20, 2008 bij 8:24 pm

28 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vurige foto’s, prachtig!!!!!!!!!!!
    Blij de foto’s zo te zien, zonder te snijden.

    Ik kwam dit ook tegen bij mijn nachtfotografie
    in Brugge, ik had moeite bij het lezen van de instelling.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    augustus 20, 2008 at 8:34 pm

  2. Mooi mooi mooi. Nog nooit foto’s van vuurwerk gemaakt maar het lijkt me niet makkelijk, de timing, de sluitertijd… Knap gedaan.

    gekiekt

    augustus 20, 2008 at 8:36 pm

  3. ja, zo’n hoofdlicht zit steeds in mijn fototas
    goed gedaan met die refletie
    grt

    Manu

    augustus 20, 2008 at 8:45 pm

  4. Wow super mooie foto’s !!
    In de eerste zit meer kleur dus die vind ik mooier 😀

    juliejanssens

    augustus 20, 2008 at 8:49 pm

  5. Mooi vastgelegd,totaal andere beeldvorming of mijn vuurwerk.
    Tip Headlight: Gamma :5 euro gebruik ik ook om te gaan mountenbiken.Ben nog nooit verloren gereden. :-))

    nmr

    augustus 20, 2008 at 8:56 pm

  6. Neee niet croppen ! de reflecties voegen net iets toe aan je foto

    tati

    augustus 20, 2008 at 9:00 pm

  7. Ik hou het kort: super!

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    augustus 20, 2008 at 9:13 pm

  8. Prachtige beelden met mooie kleuren!

    Serge

    augustus 20, 2008 at 9:28 pm

  9. Toch twee knappe opnames hoor!
    Heb jij dan geen licht knopje op het digitale display van je fototoestel?

    pieterbie

    augustus 21, 2008 at 5:12 am

  10. wat een spetterend feest om dat vanaf mijn stoeleke te mogen aanschouwen!

    prachtig met de reflektie ..

    curieuzeneuzemosterdpot

    augustus 21, 2008 at 7:05 am

  11. Vurige foto’s, zeker en vast. Bovendien knap gelukt ook!
    Merciekes voor je lieve wens!

    gerdaYD

    augustus 21, 2008 at 7:53 am

  12. wow prachtig!

    MJ

    augustus 21, 2008 at 7:55 am

  13. Mooi zo!

    s.goovy

    augustus 21, 2008 at 7:58 am

  14. Ik denk dat ik ze zonder reflectie zou willen zien, ofwel met een veel scherpere reflectie. Niettemin mooie opnamen

    Jürgen Doom

    augustus 21, 2008 at 8:45 am

  15. nooit makkelijk om vuurwerk goed vast te leggen, maar deze zijn alvast schitterend gelukt!

    centrocampista

    augustus 21, 2008 at 8:51 am

  16. Ik heb en voorkeur voor foto1, prachtige kleuren!
    De reflecties moet je zeker behouden.
    Enige wat ik spijtig vind is dat de horizon niet recht staat.

    viero

    augustus 21, 2008 at 9:00 am

  17. Hoi Kevin,
    Hiervoor zijn weinig woorden nodig:
    SCHITTEREND…..!!!!

    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    augustus 21, 2008 at 11:05 am

  18. Deze foto’s spatten van het scherm heel knap gedaan.

    Gr. Frans

    Frans

    augustus 21, 2008 at 11:19 am

  19. Ik kijk alleen maar met huis-tuin-keukenogen en ik vind het schitterende foto’s!

    Fenny

    augustus 21, 2008 at 12:30 pm

  20. Ja met de reflecties he. Ik zie dat water er graag bij. Wat kun je je in het donker gehandicapt voelen met de camera he

    boomkruiper

    augustus 21, 2008 at 1:53 pm

  21. Ik vind de foto’s mooi MET reflectie en heb een foorkeur voor de eerste foto, alleen de horizon staat een beetje scheef dat is jammer.

    Ank

    augustus 21, 2008 at 2:02 pm

  22. oeps….foorkeur moet natuurlijk voorkeur zijn….

    Ank

    augustus 21, 2008 at 2:03 pm

  23. Dat heb je schitterend vastgelegd.
    Het lijkt me echt moeilijk om de juiste instellingen hiervoor te vinden, maar het is jou prima gelukt.
    Groetjes Truus

    Truus

    augustus 21, 2008 at 3:50 pm

  24. Niet croppen, hoor!
    Zeker de moeite om met in het donker in het natte zand te staan!!

    Caitlin

    augustus 21, 2008 at 7:29 pm

  25. Amaai prachtige foto’s. Foto’s van vuurwerk nemen is iets wat mij onmogelijk lukt. Alles is wazig en zo… Maar ik heb dan ook zo’n simpel Sony-cameraatje.
    Prachtig genomen, echt !

    Maaike

    augustus 21, 2008 at 7:48 pm

  26. Knappe foto’s van een niet makkelijk onderwerp. Blij dat je de weerspiegeling erop gelaten hebt. Geeft een extra dimensie.

    jokdev

    augustus 21, 2008 at 8:32 pm

  27. Ook daar was ik bij op 18 augustus. Ik stond die avond niet op het strand maar gewoon ergens voor het Thermae Palace. Ik heb ook foto’s gemaakt die ik 1 van de volgende dagen of zo ook even laat zien op mijn weblog. Jij hebt ze weer net wat spectaculairder gemaakt met al die lichtjes van de cafés en restaurants op de zeedijk. Mooi gedaan hoor!

    Daisy

    augustus 22, 2008 at 9:24 pm

  28. Ik vind het net mooi ,en anders, met de reflectie, zeer mooi volgens mij.

    roysfoto

    augustus 25, 2008 at 3:55 pm


Geef een reactie

