XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Trammelant

with 16 comments

De foto’s de laatste dagen werden allemaal genomen tijdens “trammelant”. De Vlaamse kustgemeente De Haan (één van de 15 mooiste dorpen van Vlaanderen) herbergt een groot patrimonium die dateert uit de Belle-Epoque tijd. Het gemeentehuis, het tramstation en een wijk met villa’s ademen de sfeer van weleer uit. Tijdens trammelant wordt het leven van de bourgeoisie en de dorpelingen uit die tijd centraal geplaatst. De eerste zaterdag van augustus is dan ook steeds weer een dag die je in De Haan moet doorbrengen.

 

Netbreien:

 

Kantklossen:

 

Trouwens nu al even aanstippen: op 24 augustus is het terug de Oude Klepper Parade waarbij moto’s van voor 1921 vanuit De Haan vertrekken voor een rondrit doorheen de Vlaamse polders. Een fotogeniek evenement !!!

Written by Xray

augustus 7, 2008 bij 9:35 pm

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Behalve “fotograaf van de zee” ben je ook “reporter van de zee” geworden. Je doet het prima!

    fotomart

    augustus 7, 2008 at 10:44 pm

  2. Werkelijk prachtig die dame met fiets (fiets, denk ik toch). Heel mooi hoe dit portret afsteekt tegen de lucht en zelfs met een briesje erbij.

    Hildegarde

    augustus 7, 2008 at 11:50 pm

  3. prachtige serie van oude ambachten en nostalgie.

    Harry de Rooij

    augustus 8, 2008 at 12:13 am

  4. Te ver om even naar toe te gaan!
    Maar vast de moeite waard.
    Die onderste foto is erg mooi!

    Fenny

    augustus 8, 2008 at 5:03 am

  5. Leuke handenfoto’s!

    pieterbie

    augustus 8, 2008 at 5:11 am

  6. Prachtige detailfoto’s en het portret vanuit
    een laag standpunt komt het mooi over.
    Knap.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    augustus 8, 2008 at 11:06 am

  7. mooie detail foto van de kantklossende dame

    callemie

    augustus 8, 2008 at 12:47 pm

  8. Mooie serie!

    Van mij had je bij die detail close-ups nog iets closer mogen gaan .

    Frederik

    augustus 8, 2008 at 7:28 pm

  9. Kantklossen dat kon mijn moeder ook goed. Jammer dat ik daar nooit foto’s van genomen heb. Je reeks is prachtig.

    jokdev

    augustus 8, 2008 at 9:41 pm

  10. Prachtige foto’s! Die eerste twee vooral!

    Robbie Veldwijk

    augustus 8, 2008 at 11:24 pm

  11. En iedereen gaat op in z’n eigen rol.
    Groetjes

    Jimmy

    augustus 9, 2008 at 5:00 pm

  12. …Zucht…woonde ik maar een tikkeltje dichterbij…
    Heel mooi.

    René

    augustus 9, 2008 at 8:51 pm

  13. Weer prachtige foto’s!!! Ik wist niet dat De haan op het lijstje van de 15 mooiste dorpen stond. Ik vind het alleszins een geweldig dorpje! Ik kom er al vele jaren en het blijft mooi. Al mis ik de laatste tijd wat witte verf bij bepaalde huizen. Een opknapbeurtje kan soms geen kwaad.

    Daisy

    augustus 9, 2008 at 10:45 pm

  14. Ja, nu is het te laat! Maar ik ga het in mijn agenda noteren en wie weet volgend jaar. Zou die dame van de laatste foto er dan ook weer zijn? want dat vind ik een prachtig portret.

    Steffie

    augustus 10, 2008 at 10:31 am

  15. mooie portretjes
    de oude ambachten worden hier prachtig uitgelicht

    Seraka

    augustus 11, 2008 at 5:35 am

  16. Wat een lekkere trammelant zie ik hier

    boomkruiper

    augustus 12, 2008 at 4:19 pm


Geef een reactie

