XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Hoog bezoek (02)

with 24 comments

Als je naar een evenement gaat als een dergelijk staatsbezoek dan ben je natuurlijk verplicht om er voor te zorgen dat je ook foto’s hebt van de hoofdrolspelers. Nu had ik echter het probleem dat ik heel laattijdig toekwam (het was tijdens m’n middagpauze) en dus stonden de mensen reeds rijen dik. Een perskaart heb ik al helemaal niet, m.a.w. aan de goede kant van de dranghekkens kon ik ook al niet komen. Ooit las ik echter dat één van de nodige eigenschappen van een fotograaf diplomatie is. Het was alvast weer een leerrijke oefening om in moeilijke omstandigheden toch aanvaardbare foto’s te bekomen.

 

 

 

 

Written by Xray

juni 23, 2008 bij 6:28 pm

24 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. zeer zeker een unieke reeks die je hier neerzet

    Rayonx

    juni 23, 2008 at 6:38 pm

  2. Ondanks de dranghekken en de vele mensen zijn het prachtfoto s geworden.

    els

    juni 23, 2008 at 7:46 pm

  3. Vooral die laatste is vanuit een mooi standpunt genomen.

    centrocampista

    juni 23, 2008 at 8:05 pm

  4. Hoe je dit zonder perskaart voor elkaar gekregen heb is me een raadsel! Nochtans met 50mm…
    Heb jij je verkleed als security agent of zoiets 😉 Of een lange arm (letterlijk natuurlijk) met uitschuifbaar systeem… Straf hoor!

    Zoals ik al zei: veel diplomatie. Sommige mensen stonden er al uren te wachten maar gaven me toch heel even de kans wat dichterbij te schuiven om “mijn werk” te doen. Ook in het kielzog meegaan van een cameraploeg is een goede truc.

  5. Je hebt de hoogheden wel lekker in close-up op de gevoelige plaat gelegd.
    Naar mijn vermoeden ook wel bijgeflitst, of niet? Mooie natuurlijke opnames.

    Ja hoor, met de externe flits on-camera wat invulflits gegeven.

    Kris

    juni 23, 2008 at 8:25 pm

  6. Zo dat is fraai. je mocht er wel heel dichtbij komen. De tweede en derde zijn prima close portretten.

    Harry de Rooij

    juni 23, 2008 at 9:12 pm

  7. Dat is je duidelijk heel goed geslaagd!
    Lijkt mij niet evident.

    Off topic: cricket: niet op de OTC, wel op het sportpark “De Schorre”, vanaf de zondagmiddag, gans diep achteraan, een eind voorbij de wielerpiste, dicht bij het veld voor “American football”, waar er ook baseball gespeeld wordt.

    pieterbie

    juni 23, 2008 at 10:18 pm

  8. Drie geslaagde opnames ,vooral de laatste ,heel knap gezien.

    nmr

    juni 23, 2008 at 10:22 pm

  9. ps zou Filip gel gebruiken om zijn haar recht te zetten.:-))

    nmr

    juni 23, 2008 at 10:24 pm

  10. Strategisch standpunt! Fijn voor jou dat je de kans gekregen hebt om deze beelden te maken.

    fotomart

    juni 23, 2008 at 11:59 pm

  11. de laatste tussen de 2 belgische petjes das pas grappig!!!
    en voor de rest als je dit hebt gedaan zonder tele , chapeau!!!!

    Dank U, het was inderdaad met de 16-50 F2.8

    callemie

    juni 24, 2008 at 6:53 am

  12. ik hoop dat ze jou die perskaart heel snel geven, want dit is super!

    nooit zag ik ons flipke zo dichtbij en zo haarscherp? 🙂

    curieuzeneuzemosterdpot

    juni 24, 2008 at 7:33 am

  13. Dag Kevin,
    Met je diplomatie heb je dan toch bereikt dat
    je een aantal prachtige foto’s van de hoofdrol-
    spelers hebt weten te maken. Chapeau!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 24, 2008 at 7:38 am

  14. Je bent er schitterend in geslaagd om in moeilijke omstandigheden prachtige foto’s te maken! Mijn complimenten!

    MJ

    juni 24, 2008 at 8:02 am

  15. Die staan er mooi op. De laatste is origineel en sterk gekadreerd, fijn zo!

    s.goovy

    juni 24, 2008 at 8:35 am

  16. Zo…mijn petje voor je af!
    Zonder perskaart en dan zulke mooie foto’s kunnen maken?
    Je zou toch denken dat zulke mensen een betere bescherming zouden hebben?
    niet voor jou natuurlijk, maar er lopen altijd wel een paar gekken rond.
    Maar mijn complimenten voor je geslaagde foto’s

    Groetjes Marrie

    Marrie

    juni 24, 2008 at 8:37 am

  17. Je hebt de doorluchtige hoogheden toch maar mooi weten vast te leggen. Knappe reeks ook over de verdwaalpalen op het strand. Daar was gelukkig niet zoveel volk aanwezig.
    Gr.

    Piet

    juni 24, 2008 at 9:21 am

  18. Erg knappe portretten laat je hier zien! Mooie DoF heb je in die foto’s zitten.

    Robbie Veldwijk

    juni 24, 2008 at 10:49 am

  19. Die zijn wel goed gelukt é !

    pauline grossen

    juni 24, 2008 at 6:56 pm

  20. 1 m 75 of zoiets, ik ben hoger als ik op bezoek kom.(1 m 92)
    Knappe foto’s zet je hier neer, je bent al in alle gebieden thuis!!!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 24, 2008 at 7:41 pm

  21. Heel knappe serie. Goed gedaan!

    René

    juni 25, 2008 at 8:27 am

  22. Geweldig gedaan hoor! Je hebt de beide hoogheden goed geschoten je doet niet onder voor de reguliere pers!

    Ank

    juni 25, 2008 at 10:24 am

  23. Een geboren diplomaat ben je zo te zien 🙂

    boomkruiper

    juni 25, 2008 at 12:56 pm

  24. De rechtse bodyguard in de eerste foto hield je wel goed in het oog 😉
    Toch zéér geslaagde foto’s
    Knappe reeks

    sofievandam

    juni 29, 2008 at 6:24 pm


Geef een reactie

