XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

75 jaar Rode kruis bredene

with 18 comments

In mijn jonge jaren (hoor deze dertiger al eens spreken) heb ik nog jarenlang hulpverlener geweest bij het Rode Kruis afdeling Oostende. Op honderden evenementen en activiteiten stond ik mee in voor de veiligheid en de verzorging van toeschouwers, bezoekers, deelnemers, organisators enz.  Het bracht me alvast veel ervaring en wijsheid bij. Op 31 mei vierde de afdeling Bredene z’n 75 jarig bestaan. Het rode Kruis zelf, MUG, Civiele bescherming, Brandweer, politie, enz.. waren aanwezig om hun materiaal te demonstreren.

Het grote probleem op dergelijke evenementen is dat alles heel dicht op elkaar gepakt staat. Neem daar dan nog de horden kijklustigen bij en het maken van boeiende sfeerbeelden is haast onmogelijk. Anderzijds vormt het ook weer een uitdaging. In dit eerste logje een beperkte impresssie dan maar van de brandweerladders.

 

 

Written by Xray

juni 8, 2008 bij 9:50 am

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s, vooral de eerste met dat rood vind ik mooi. Iemand zij ooit tegen mij: als je rood ziet, aarzel dan niet en neem een foto, want dat is een kleur die in de natuur bar weinig voorkomt en het contrasteert mooi met alles: zowel met de blauwe lucht als met groene landschappen (dat laatste is hier uiteraard niet van toepassing), maar ik blijf ‘rode’ foto’s mooi vinden, natuurlijk of niet 🙂

    Panthera

    juni 8, 2008 at 10:07 am

  2. Door het standpunt lijkt het, met name bij de eerste, of ze tot in de hemel reiken!! Mooi hoor!

    Ank

    juni 8, 2008 at 11:32 am

  3. Dat was daar aan den Elektrabel, denk ik, heb dat en passant gezien.
    Knappe shots van inderdaad iets wat niet zo gemakkelijk vast te leggen is.

    pieterbie

    juni 8, 2008 at 11:52 am

  4. Jeeeetje wat een schitterend gezicht Xray!
    Die bovenste foto vind ik helemaal super,
    lijkt een oneindige hoogte.
    Ben eigenlijk best benieuwd over hoeveel
    meter we het hier hebben?????

    Fijne dag,
    beuzeblaadje

    beuzeblaadje

    juni 8, 2008 at 12:18 pm

  5. to infinity… and beyond!

    gekiekt

    juni 8, 2008 at 7:20 pm

  6. Terug mooi werk.
    Zou niet echt iets voor mij zijn, daarboven.

    roy

    juni 8, 2008 at 10:24 pm

  7. De eerste vind ik de mooiste, naar die plaat vind ik het gewoon prettig om naar te kijken.
    Wel hoog zo’n ding, ben ik even blij dat ik daar niet op hoef te staan…

    Robbie Veldwijk

    juni 8, 2008 at 10:36 pm

  8. Hemelsmooi!!!
    Laat die blauwe lucht maar even hier.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 8, 2008 at 11:41 pm

  9. Ik krijg hoogtevrees. Mooi genomen

    boomkruiper

    juni 9, 2008 at 12:21 am

  10. Ladders naar de hemel, fraai !

    Hildegarde

    juni 9, 2008 at 12:24 am

  11. Eerst even iets over je vorige shooting. In één woord: KNAP!
    Maar knap zijn deze ‘ladderimpressies’ óók. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is tegen de lucht in de fotograferen, en toch alle details te behouden…

    gerdaYD

    juni 9, 2008 at 6:44 am

  12. zeer impressionnant !

    callemie

    juni 9, 2008 at 6:57 am

  13. als een armpje dat reikt naar de hemel ..

    pluk er het mooiste uit, xray, jij verdient het!

  14. Ondanks de grote mensenmassa heel knap gefotografeerd.
    OOk ik ga voor de bovenste omdat de hoogte
    heel goed tot uitdrukking komt en
    de compositie ook perfect is.

    thea

    juni 9, 2008 at 9:18 am

  15. Mocht je niet even mee naar boven? Moet een knaller van een uitzicht geweest zijn… Zeggen dat ikzelf geen held ben met hoogtes, maar ik kan het nooit laten als de kans zich voordoet. De wereld lijkt mij altijd veel mooier vanuit vogelperspectief.

    s.goovy

    juni 9, 2008 at 11:07 am

  16. Dag Kevin,
    Ook ik ga voor foto 1.
    Het uitzicht moet geweldig zijn, maar je moet het wel
    durven natuurlijk.
    Mooie serie!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 9, 2008 at 11:33 am

  17. Bangelijke foto’s!

    jokdev

    juni 10, 2008 at 7:29 pm

  18. eeeeeeeeeeeeeeeee is er imant

    nathan

    juli 9, 2008 at 9:37 pm


Geef een reactie

