XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Ze zijn er…

with 16 comments

De echte Hollandse maatjes. Gisteren aan wal gebracht aan de visserskaai in Oostende. En dat gaat steeds gepaard met de nodige vissersfolklore. Een bijzondere sfeer alvast.

Voor het eerst mengde ik me tussen de aanwezige journalisten. Ik liet hen natuurlijk eerst hun werk doen, het is tenslotte hun broodwinning, maar als het even kon vroeg ook ik de aandacht van de “figuranten”.

Daarnaast was het de eerste keer dat ik echt werkte met m’n externe flits. De Pentax AF-540-FGZ, maw een full-option flash. Na enkele recente reeksen was ik toch tot de conclusie gekomen dat invulflitsen onontbeerlijk is tijdens evenementfotografie. Enkel wat testshots op Louise als ervaring, daar moest ik het mee doen. Het maatjesfestijn was alvast een leuke oefening maar er is zeker nog wat werk aan de winkel.

 

 

Naar jaarlijkse gewoonte is er ook een bekende vlaming aanwezig. Dit jaar koos men voor een echte karakterkop maar dat is voor het volgend logje…

Written by Xray

juni 4, 2008 bij 9:35 pm

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zitten hele mooie beelden bij, vooral de tweede vind ik heel sterk.

    Frederik

    juni 4, 2008 at 9:58 pm

  2. De echte Hollandse nieuwe ziet er zeer smakelijk uit en
    je hebt van de proeverij een mooie sfeerimpressie weten te maken.

    thea

    juni 4, 2008 at 10:16 pm

  3. Schitterend, Kevin! Ik krijg er trouwens honger van, maar dit geheel terzijde 😉
    Weg met die zwart-wit versie!! (die ook goed is hoor, daar niet van… Dergelijke evenementenfotografie zie ik gewoon liefst in kleur)

  4. Ah, de maatjes. OK. Leuke reportage!

    pieterbie

    juni 5, 2008 at 5:04 am

  5. heerlijk ze zijn er weer.Zelfs als ik de foto zie krijg ik er trek in.

    els

    juni 5, 2008 at 6:35 am

  6. Prachtige kleuren Xray, ziet er zeer smakelijk uit !!

    Thea uit Limburg

    juni 5, 2008 at 6:46 am

  7. de dame heeft er duidelijk van genoten!

    net als ik van dit log!

    heeeeeerlijk! 🙂

  8. Dag Kevin,
    Ik zou zeggen: “eet smakelijk!”
    Zeker de laatste drie foto’s geven
    de sfeer goed weer.
    gr
    Ton

    Ton

    juni 5, 2008 at 7:27 am

  9. Klein beetje veel ruimte bovenaan, maar de tweede is prachtig (en goed ingeflitst ook!). Zwart/wit-versie doet het voor mij ook niet.
    Eens kijken of we die visjes kunnen vinden dit weekend, want die gaan er bij mij in als zoete broodjes 😉

    s.goovy

    juni 5, 2008 at 7:28 am

  10. Mmmm maatjes ! Je hebt toch ook eentje geproefd zeker ?
    Leuke reeks !

    tati

    juni 5, 2008 at 7:40 am

  11. een hele toffe reportage… kan zo in een reklame folder voor maatjes… maar dan zonder die ZW, de kleurenversie is passender!

    …. ‘k ben benieuwd naar de karakterkop!

    MJ

    juni 5, 2008 at 1:37 pm

  12. Een hele mooie reportage van de maatje haring, en vooral de karakterkop de kleur is perfect.

    groetjes Tonnie

    Tonnie

    juni 5, 2008 at 3:50 pm

  13. Prachtige foto’s Kevin. Vooral die vrouw die er zo heerlijk in hapt. Zo hoort het. Ik heb ze ook al geproefd die Hollandse nieuwe!! Komende zaterdag is er in Scheveningen een soort gelijke feestelijkeheid als Oostende voor anker, nl “Vlaggetjes dag”. Ik was er graag heen gegaan waren er geen examens geweest voor de kids. Volgend jaar misschien.
    Heb je bij al die foto’s invulflits gebruikt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

    Bij de eerste foto lagen de maatjes in een stalletje waarbij ik de flits naar boven gericht heb op het afdekzeil van het kraampje.
    Bij foto 2 en 3 heb ik een invulflits gebruikt gericht op het gezicht van de dame, weliswaar heb ik de flitskracht wat gemilderd.

    Caro

    juni 5, 2008 at 4:23 pm

  14. Benieuwd wie die bekende karakterkop is… 🙂

    grtz

    Sven

    juni 5, 2008 at 7:00 pm

  15. Leuke reeks, die derde foto vind ik toch wel wat hebben zo in zwart wit. Weet eigenlijk niet zo goed waarom die mij het meeste aanspreekt…

    Robbie Veldwijk

    juni 5, 2008 at 10:19 pm

  16. Toffe reeks.
    Ik las toevallig net in de krant dat de Hollandse maatjes uit Denemarken komen.
    Schitterend toch.

    gekiekt

    juni 7, 2008 at 8:28 am


Geef een reactie

