XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

oostende voor anker (07)

with 16 comments

Tijdens OvA is het mogelijk om met bepaalde historische schepen een zeetocht te maken. Deze tochten worden opgevrolijkt door muziekgroepen. Bij aankomst van de “Mercedes” stapte het Shantykoor van Blankenberge af. Het Shantykoor, dat een mannenkoor is, brengt zowel het universele shanty-repertoire uit de vier windstreken als typische Vlaamse zeemansliederen. Shanties zijn werkliederen die vroeger aan boord van grote zeilschepen werden gezongen om het werk te begeleiden.

 

 

Tijdens het nemen van de groepsfoto klikte ik even mee met hun fotograaf.

 

Written by Xray

juni 2, 2008 bij 8:23 pm

16 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knap en heel passend decor om daar een groepsfoto te maken.

    tati

    juni 2, 2008 at 9:04 pm

  2. Leuke reeks ben je weer mee bezig, stuk voor stuk leuke plaatjes.

    Robbie Veldwijk

    juni 2, 2008 at 9:57 pm

  3. Leuke bende, precies, goede saturatie in de foto’s!

    pieterbie

    juni 2, 2008 at 10:30 pm

  4. spijtig dat dit geen muzikaal log is! 🙂

    ik had deze vrolijke bende erg graag horen zingen!

  5. compleet akkoord met neussie
    alles is gewoon prachtig nu nog de muziek hahah

    callemie

    juni 3, 2008 at 7:13 am

  6. Prachtige portrettenreeks, Kevin! Ik persoonlijk hou wel niet van die kunstmatige vignetering
    Jouw foto’s zijn van er dermate hoog niveau dat zo’n ingreep afbreuk doet aan het geheel (zeker in een reportagereeks zoals hier). Mogelijk sta ik alleen met die mening hoor…
    Maar wat ben je weer sterk op dreef geweest die bewuste dag!!

    Bedankt Koen voor je complimenten.
    Ivm de vignetering kan ik je alleen maar gelijk geven. Het is voor mij wat een stijlbreuk. Ik heb ze bewust eens heel hard toegepast omdat ik dat vaker zie bij de echte fotografen. Het is hier voornamelijk als experiment toegepast. Ik hoor heel graag eveneens van anderen eens de mening hieromtrent.

  7. Mooie reeks, soms een klein beetje oppassen met schaduwen op het aangezicht op de 4e foto (en een beetje op de derde) wordt mijn aandacht onbewust vooral naar de witte boot in de achtergrond. Maar voor de rest is het een leuke reeks.

    Eveneens bedankt voor je lovende reactie en je kritische blik. De schaduwen zijn inderdaad een probleem. Ik heb echter pas het weekend erop een externe flits gekocht om dergelijke zaken te kunnen vermijden. Wat inflitsen had hier wellicht goed van pas gekomen.

    Frederik

    juni 3, 2008 at 8:30 am

  8. Dag Kevin,
    Mooie portretten heb je geschoten.
    Ik ben het eens met Frederik wat betreft de schaduw op het
    aangezicht. Ook bij foto 1 zie ik dit iet wat terug.
    Misschien dat je met de sluitertijd nog wat kunt spelen,
    maar dat blijft uitproberen.
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 3, 2008 at 8:51 am

  9. Het is al gezegd geweest hé: wat inflitsen voor meer pit in de gezichten en de vignettering, daar heb ik ook mijn twijfels over.
    Ik heb al een tijdje op je derde foto zitten kijken en die heeft zeker potentieel. Met zelfs eerder bescheiden Photoshop-werk kan je die, wat betreft de voorgaande opmerkingen, nog een pak sterker maken.
    Los van dit alles: knap bezig, Kevin! Hier staat ondertussen een prachtig en divers beeldverslag van OvA.

    s.goovy

    juni 3, 2008 at 9:51 am

  10. Ik denk dat vingettering niet altijd nodig is. Het doet een beetje postkaart-achtig aan, zeker als het zo doorgedreven is. Misschien eens proberen om discreet te vingetteren?
    Een shantykoor is hemels om naar te luisteren. Moest ik een man zijn, ik zou direct willen mee doen!

    fotomart

    juni 3, 2008 at 10:58 am

  11. leuke impressie.

    Harry de Rooij

    juni 3, 2008 at 1:03 pm

  12. echte zeebonken 😉 hele toffe reeks!

    MJ

    juni 3, 2008 at 4:28 pm

  13. Ik val welllicht in herhaling : maar telkens is een bezoekje aan jouw blog volop genieten !

    Beste groeten !

    Jeroen

    juni 3, 2008 at 6:35 pm

  14. Als ze zo mooi kunnen zingen zoals jij foto’s maakt,
    zal het wel heerlijk voor de oren geweest zijn.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 3, 2008 at 6:42 pm

  15. Mooie reportage X

    Jimmy

    juni 3, 2008 at 6:46 pm

  16. Mooie koppen. Mooie kleuren ook. Die baarden en snorren passen ook precies bij zo’n koor.

    André

    juni 3, 2008 at 7:03 pm


Geef een reactie

