XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Transport windmolens (05)

with 31 comments

Als bedanking aan de Stad Oostende en om het eerste transport te vieren was er ’s avonds een lichtshow op de overblijvende torens.

Het was de allereerste maal dat ik iets dergelijks fotografeerde. Gewone nachtfotografie deed ik al eerder met mijn Canon Powershot S2IS maar een lichtshow en vuurwerk waren nieuw voor mij. Het was ook de eerste maal dat ik met lange sluitertijden werkte met de Pentax. De verwachtingen lagen dus niet al te hoog maar ik was na afloop toch blij verrast met het resultaat.

 

Oh ja, de ooievaar is in aantocht maar laat voorlopig nog even op zich wachten. We zijn alvast in blijde verwachting om het gezinnetje compleet te maken.

Written by Xray

mei 3, 2008 bij 10:00 am

31 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik zou ook blij zijn moesten die foto’s uit mijn camera komen 😉

    Ik wacht blij met jullie af, succes alleszins !

    fbaert

    mei 3, 2008 at 10:25 am

  2. Ik ben benieuwd, naar mooie foto’s van de nieuwkomer. 😉

    Caroline

    mei 3, 2008 at 12:10 pm

  3. Zo, wat heb je dit knap vastgelegd, mijn complimenten!!

    Paul van der Meer

    mei 3, 2008 at 12:26 pm

  4. Ik zou supertevreden zijn met zo’n resultaat!
    Vooral de onderste kan me bekoren!
    Héél mooi!

    Héééé – overal rondom mij zitten ze op die Ooievaar te wachten!
    Die zal het druk hebben de komende weken!

    We verwachten foto’s. Uiteraard ,-))).

    Caitlin

    mei 3, 2008 at 12:27 pm

  5. haha die ooievaar maakt overuren tis daarmee !
    laat iets weten hé!!!!

    callemie

    mei 3, 2008 at 2:15 pm

  6. Kevin je bent een vakman als het om nachtfoto’s gaat.

    cor

    mei 3, 2008 at 5:25 pm

  7. Prachtige afsluiting. Laat de fotografie maar even rusten en ga je maar eens volop met de ooievaar bezighouden.

    Harry de Rooij

    mei 3, 2008 at 5:28 pm

  8. Ik was alweer een tijdje niet geweest maar ben weer helemaal bij!
    Mooie reportages en je foto’s met lange sluitertijden zijn mijn inziens prima gelukt!
    Je gaat een pracht van een tijd tegemoet met die ooievaar in zicht!
    Geniet ervan samen…

    HAVE FUN…

    Anne

    mei 3, 2008 at 6:29 pm

  9. Gefeliciteerd, op alle vlakken!

    centrocampista

    mei 3, 2008 at 7:14 pm

  10. Schitterend resultaat, Kevin! Het wordt hier de volgende dagen spannend op jouw blog…we wachten het goede nieuws af!

  11. Xray, we hebben je gemist vandaag! Knappe tentoonstelling hoor en interessante uitleg gekregen van Lisa. Maar in ons achterhoofd galmde steeds de vraag of het al zover was.
    Het was een toffe dag in Oostende. We hebben GENOTEN!!

    Ik heb pas in extremis beslist niet te komen. Vrouw en dochter hadden me te veel nodig, vandaar dat ik verstek moest laten gaan. Ik ben reeds donderdag gaan kijken naar de expositie en het is inderdaad heel mooi.
    Tot nu toe is de ooievaar nog niet geland, ik hou jullie op de hoogte.

    fotomart

    mei 3, 2008 at 9:04 pm

  12. Zal wel zijn dat je tevreden bent met dit resultaat ! Heel knappe foto’s. Geslaagd !
    En binnekort “ooievaar-foto’s” : dat wordt pas een huzarenstukje 😉 🙂 🙂 Spannend !

    tati

    mei 3, 2008 at 9:39 pm

  13. Proficiat met de ooievaar.
    De lichtshow foto’s zijn inderdaad wel heel goed geslaagd!

    pieterbie

    mei 3, 2008 at 10:14 pm

  14. Leuk dat je zo’n mooi resultaat hebt gehaald bij dit spectakel. Ik ga ook voor de onderste foto.
    Vandaag naar Oostende geweest en de sokkels ook weer eens bekeken. Het was een gezellige dag en een mooie tentoonstelling van Lisa. Helaas moesten we je missen. Maar de komende dagen zul je wel wat foto’s zien verschijnen hier en daar denk ik!!

    Caro

    mei 3, 2008 at 10:24 pm

  15. mooie foto’s

    zelf heb ik net een sort handboek gekocht over mijn EOS 400D dus ik hoop dat ik binnenkort ook goed foto’s kan nemen zonder de autofunctie te gebruiken

    mafelesque

    mei 4, 2008 at 9:27 am

  16. Zeer mooie foto’s!!
    En proficiat met de ooievaar.

    jannickvdb

    mei 4, 2008 at 9:57 am

  17. Prachtige fotos, terwijl het toch niet eenvoudig is om zo’n platen te maken in het donker. Hier zou ik nog veel van kunnen leren. Alvast mijn gelukwensen aan de toekomstige papa, mama en de baby natuurlijk.

    Stefaan Lesage

    mei 4, 2008 at 10:03 am

  18. babysit nodig
    heb tijd zat nu
    haha

    callemie

    mei 4, 2008 at 12:04 pm

  19. Ik vind juist de tweede foto het mooist, zo zie je maar, smaken verschillen. Prachtserie hoor!
    Sterkte met het landen van de ooievaar en veel plezier en geluk daarna!!!

    Ank

    mei 4, 2008 at 12:08 pm

  20. Werkelijk schitterend en uniek! Het gemeentebestuur kan blij zijn met deze historische opnamen! Het lijkt wel of de torens beschilderd zijn en ook de stralen leveren een prachtig effect op. Ik hoop dat alles goed gaat en veel sterkte en geluk met het jonge vaderschap.

    illuci

    mei 4, 2008 at 12:43 pm

  21. Geweldig 🙂 !

    timfreh

    mei 4, 2008 at 5:33 pm

  22. Knappe reeks vanuit Oostende en met zeer knappe nachtfoto’s ook!
    Moge het bezoek van de ooievaar zeer voorspoedig verlopen!

    An

    mei 4, 2008 at 6:05 pm

  23. wauw, spectaculair hoor!!!! Mooi, zeer mooi.

    Jeany

    mei 4, 2008 at 8:09 pm

  24. heel mooi

    manu

    mei 5, 2008 at 7:50 am

  25. Top!
    En nu dus even aandacht voor iets heel belangrijks!

    René Wouters

    mei 5, 2008 at 5:30 pm

  26. Heee van harte hoor! En dat vuurwerk is heel toepasselijk! Prachtig zo met die torens. Kicken!

    boomkruiper

    mei 5, 2008 at 7:58 pm

  27. ‘k Zou ’t niet weten hoe je ’t nog beter moet doen !!
    Dikke proficiat met je nachtbeeldjes.

    Jan

    Jan

    mei 5, 2008 at 8:26 pm

  28. Ik verblijf regelmatig in Oostende, maar kon er op dat ogenblik niet bij zijn. Gelukkig is er jouw mooie reeks, waarbij de knappe foto’s van de lichtshow in bijzonder opvallen. Proficiat.

    Erwin

    mei 5, 2008 at 9:14 pm

  29. Zeker een erg mooie resultaat! De tweede vond ik mooi met die mooie waaier van lijnen. De derde foto is ook erg sterk door de wisselende strepen.

    Robbie Veldwijk

    mei 5, 2008 at 9:58 pm

  30. Mooie afsluiter! Ben zelf ook ff weg geweest, allezins een mooi – documentair- geheel is het geworden!

    Erik O,

    mei 6, 2008 at 9:02 am

  31. Verbazingwekkende scenes, een nacht-event op zich en zeer de moeite waard.

    Kris

    mei 7, 2008 at 10:00 pm


Geef een reactie

