XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Race of the Classics

with 19 comments

Vandaag en morgen doet de vloot van de Race of the Classics Oostende aan.

De Race of the Classics is sinds 1989 een belangrijk evenement voor studenten en de klassieke zeilvaart. Studenten uit heel Nederland vormen teams en nemen deel aan een echte zeilrace op de Noordzee. Sinds enkele jaren vertrekt de vloot vanuit de Veerhaven te Rotterdam. In een week worden Oostende in België en Ramsgate of Lowestoft in Engeland aangedaan. Uiteindelijk komt de vloot aan in Amsterdam. De teams zijn verbonden aan een hogeschool of universiteit en zetten zich in om de week in april tot een groot  succes te maken. Om de ROTC te verwezenlijken wordt er door vijftien enthousiaste studenten, met affiniteit voor organiseren, zeilen en veel gezelligheid, een jaar lang hard gewerkt. Daardoor is het evenement inmiddels uitgegroeid tot de grootste zeilrace voor non-professionals op klassieke zeilschepen.

 

 

 

Edit: Sommigen verwachten een reeksje over de Race of the Classics maar ik heb er slechts een klein uurtje langsheen gewandeld waardoor ik niet echt veel beeldmateriaal heb. Vandaar dat ik het bij dit ene logje moet laten. Eind mei is het echter Oostende voor Anker dus laat dit hier alvast het opwarmertje zijn.

Written by Xray

april 15, 2008 bij 8:08 pm

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind die ‘roestige zweem’ die over de foto’s hangt heel mooi.

    Jan

    april 15, 2008 at 8:22 pm

  2. Dit is al een heerlijk voorgerecht. Dat wordt smullen!

    boomkruiper

    april 15, 2008 at 8:26 pm

  3. Wauw!
    Ik kan veel leren van jou, prachtig!

    Jientje

    april 15, 2008 at 8:27 pm

  4. nu doe je wel mijn hartje smelten
    bootjes , en nog wel zeilbootjes
    je foto’s zijn , ja ik heb er geen woorden voor , adembenemend!

    callemie

    april 15, 2008 at 8:29 pm

  5. … en daar ga jij ons de volgende dagen mooie foto’s van tonen!

    fotomart

    april 15, 2008 at 8:32 pm

  6. Mooie detailopnamen, net ietsje anders in beeld gebracht.

    fbaert

    april 15, 2008 at 8:38 pm

  7. Mooie platen, vooral twee en drie. Door de scherpte te leggen op de schijnbaar onbelanrijke zaken, wint de vage omgeving aan kracht. je blik wordt er als het ware naar toe geleid.

    André

    april 15, 2008 at 8:58 pm

  8. Eindelijk nog eens tijd gehad om langs te komen,weeral betoverende foto’s gezien,
    wat zal dat worden als je uw nieuw toestel gewoon bent.

    nmr

    april 15, 2008 at 9:24 pm

  9. Mooie detailsfoto’s, interessante informatie. Knap!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 15, 2008 at 9:27 pm

  10. Mooi en wat gaat er daar allemaal toekomen om vast te leggen op de gevoelige of kleurrijke plaat. Sta maar klaar in de aanslag

    jokdev

    april 15, 2008 at 9:46 pm

  11. Lijkt me een perfect evenement om te gaan kijken en kieken. Maar XRay waar haal je die tijd toch allemaal vandaan om alles maar te kijken en te kieken. Je bent vast een goede planner.
    Nog even over de vorige foto(s) en je kleurzetting; idd kun je ondertussen zeggen dat de manier waarop jij je beelden “kleurt” een beetje je handelsmerk is geworden. Ik schreef het al eens bij een eerder bericht. In ieder geval iets om trots op te zijn en verder mee te gaan (hoop ik).
    Groet uit Twente,
    TruusW

    TruusW

    april 15, 2008 at 9:48 pm

  12. Je hebt hier weer een paar erg sterke beelden! Mooi gespeelt met de DoF en natuurlijk je eigen tonen!

    Robbie Veldwijk

    april 16, 2008 at 12:03 am

  13. wat een mooi initiatief!

    dat prachtige foto’s oplevert.

    curieuzeneuzemosterdpot

    april 16, 2008 at 7:21 am

  14. Prachtige details en een mooie kleursetting weer!

    Ank

    april 16, 2008 at 8:53 am

  15. Dag Xray,
    Mooie foto’s van de boten.
    Ik ben benieuwd of je ook wat ‘knopen’ gefotografeerd hebt.
    Ik ben benieuwd naar morgen!!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 16, 2008 at 9:44 am

  16. Een prachtige reeks weer, met de nadruk op details, en uw gebruikte bewerking is uitermate mooi.
    Ben er ook al even geweest en daar ongeveer gelijkaardige kiekjes genomen

    roy

    april 16, 2008 at 10:37 am

  17. Knappe foto’s zoals gewoonlijk.

    Stefaan Lesage

    april 16, 2008 at 3:35 pm

  18. Ik kijk uit naar je foto’s inderdaad en hoop dat het weer mee zal zitten!! Ik heb zelf ook al zo’n leuke dag in mijn agenda gepland. De North Sea Regatta in Scheveningen begint op 9 mei en daar heb ik eigenlijk ook wel zin in, zeker als jij ons met mooie plaatjes lekker gaat maken.

    Caro

    april 16, 2008 at 4:16 pm

  19. Tof, een buddie van mij ging er ook op af. Deze jongen hier had weeral eens een vergadering 🙂
    Knappe foto’s!

    pieterbie

    april 16, 2008 at 7:36 pm


Geef een reactie

