XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

De nieuwe camera.

with 30 comments

Na ruim twee jaren met de Canon Powershot S2IS heb ik de stap gezet naar een reflexcamera.

Het is de Pentax K10D met een DA16-50 F2.8 lens en batterygrip.

Ik hoop hiermee wat meer flexibiliteit te hebben en natuurlijk ook meer doorgroeimogelijkheden.

Door omstandigheden heb ik nog niet heel veel kunnen fotograferen en ook het aanvoelen van de camera zal nog wat tijd vergen maar de eerste bevindingen zijn alvast bijzonder positief.

mercator01.jpg

Binnenin het ruim van de Mercator.

1/6 sec (zonder statief), F 2,8 Iso 400 No flash (de lichtsterke lens is een echt plezier)

vlieg01.jpg

 In de tuin bij bewolkt weer. Ondanks geen macrofunctie toch een mooie scherpstelling.

1/250 sec, F5,6 Iso 200, No Flash

Written by Xray

april 2, 2008 bij 7:00 am

Geplaatst in Uncategorized

30 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. yes ik wist het hé xrayken !!!!!
    je had ooit gezegd als ik mijn cameraatje kreeg van het ventje dat dit ook je droom was een nieuw cameraatje en dus dan dacht ik meteen aan dat!!!
    nu ga je nog mooiere opnames weergeven alhoewel ik het betwijfel dat het nog beter kan!!!! je bent al zo goed!!!
    de vlieg in de goentetuin?????
    haha
    liefs

    callemie

    april 2, 2008 at 7:20 am

  2. Proficiat met je nieuwe aankoop, en geniet er van ! Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten.

    fbaert

    april 2, 2008 at 7:20 am

  3. Succes met de reflexcamera. Ik heb alvast met waardering kennis gemaakt met uw foto’s.

    robert vollekindt

    april 2, 2008 at 7:44 am

  4. Leuk Xray, gefeliciteerd met je nieuwe camera. En je hebt het gedurfd om Canon los te laten en de Pentax te nemen. Ik heb veel reviews over deze camera gelezen en de beeldkwaliteit schijnt zeer goed te zijn. Ik durf het haast niet te zeggen maar beter dan mijn EOS 400D zegt men. Je hebt er een hele goede lens bij gekocht en daar in ieder geval niet op bezuinigd. Ik zat er niet ver naast met een 18-55 mm he. Ik ben heel benieuwd naar je foto’s de komende tijd.

    Caro

    april 2, 2008 at 8:10 am

  5. Aha, daar komt de aap dan toch uit de mouw 😉
    Proficiat en veel plezier met de nieuwe aanwinst.

    René Wouters

    april 2, 2008 at 9:22 am

  6. Wel gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, Xray. Je hebt een goede keuze gemaakt.
    Vroeger, in het analoge tijdperk, had ik ook een Pentax reflexcamera waar ik heel veel plezier aan beleefd heb en waar ik nu nog vaak heimwee naar heb.
    Momenteel doe ik het met een Nikon, maar als ik ooit nog eens een nieuwe camera koop, wil ik terug een Pentax.
    Uw eerste foto’s met je nieuwe camera zien er alvast prima uit.
    Gr.

    Piet

    april 2, 2008 at 9:23 am

  7. Gefeliciteerd met je nieuwe camera.
    Uiteraard is het in het begin even wennen en aftasten hoe alles werkt.
    Maar de eerste foto’s mogen er zijn, dus…dat komt wel goed!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    april 2, 2008 at 10:09 am

  8. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik wens je heel veel mooie foto`s toe en dat wij daar dan weer van kunnen genieten!

    Arianne

    april 2, 2008 at 11:16 am

  9. Proficiat met de aanschaf van je nieuwe toestel. De foto’s zien er goed uit.

    jokdev

    april 2, 2008 at 12:07 pm

  10. Proficiat met de aankoop! Ben pas sinds kort hier terechtgekomen, maar zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van de foto’s! Ik heb je dan ook met veel plezier in mijn blogroll geplaatst.

    Steven

    april 2, 2008 at 12:11 pm

  11. Proficiat met je nieuwe toestel! Je foto’s waren al super, wat gaat het nu worden, nóg beter?
    Als nog-niet-reflexer ben ik benieuwd naar hoe je de overstap ervaart. Wat valt meteen erg mee? Valt er wat tegen?

    Het is nog wat vroeg om al grote uitspraken te doen maar wat meteen als voordeel wordt ervaren:
    – ik miste vooral breedhoek (16 mm is een hele grote verruiming tov 24 mm)
    – een veel snellere focus
    – ik kan de iso waarden eindelijk deftig gebruiken (op m’n compact was boven iso 200 een ramp)
    – geen digitaal zoekbeeld meer maar een (verbazend klaar) kijkglas
    – meer uitbreidmogelijkheden (externe flits, filters, andere lenzen)
    – het gevoel meer camera in de hand te hebben

    Wat misschien minder handig is:
    – nogal zwaar, groot en fragieler (zomaar even meenemen in de jaszak is uitgesloten)
    – ik mis nog een degelijke tele (minstens 300 mm)

    An

    april 2, 2008 at 12:35 pm

  12. Proficiat met je nieuwe aankoop, je hebt alvast een uitstekende lens bijgekocht, het belangrijkste van een camera.
    Veel succes ermee gewenst en vele mooie foto’s, maar dat zijn we al gewoon.
    Je neemt alvast een goede start.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 2, 2008 at 2:15 pm

  13. Het begrip “reflexcamera” had je in Oostende al laten vallen. Vandaar mijn sterke vermoeden. Ik wens je er veel plezier mee (waaraan ik eigenlijk niet twwijfel). Het zal je mogelijkheden zeker verruimen. Meer dan 200 asa met mijn digitaaltje vind ik ook niet erg geslaagd, ik begrijp dus wat je bedoelt.

    fotomart

    april 2, 2008 at 2:42 pm

  14. Prachtig resultaat met je nw. camera dit beloofd heel wat.

    Gr. Frans

    Frans

    april 2, 2008 at 2:52 pm

  15. Beste Ray, proficiat met je Reflex aankoop ! Je zal er zeker en vast nog veel plezier aan beleven. En maak maar à volonté foto’s, je zult enkel beter worden. De foto met de vlieg is echt leuk, goed gespeeld met scherptediepte (en inderdaad, scherpe foto, zeker als je geen macrofunctie hebt)
    Groetjes en tot binnenkort ! Ann

    Ann

    april 2, 2008 at 3:11 pm

  16. Hartelijk gefeliciteerd met de nieuwe camera en
    heel veel plezier ermee.
    In het begin is het erg wennen,
    maar het gaat toch vrij snel.
    Het gemis van een klein cameraatje
    in de broekzak heb ik nog steeds.
    Toch zou ik de spiegelreflex niet weer willen missen.

    thea

    april 2, 2008 at 4:20 pm

  17. Kevin de start is meer dan veelbelovend !

    cor kluytmans

    april 2, 2008 at 6:39 pm

  18. Ik heb ooit nog een ‘gewone’ Pentax gehad, was er héééél tevreden over (tot de achterklep niet goed meer sloot ,-) ).
    Gefeliciteerd met de aankoop, ben héél benieuwd!

    Caitlin

    april 2, 2008 at 7:07 pm

  19. Ik ken zelfs iemand die zo’n Pentax K10D met 16-55mm F2.8 lens gewonnen heeft en na veel gepieker verkocht heeft!
    Te zot voor woorden!!
    Veel succes met uw camera, Kevin! Die scherpstelling ziet er inderdaad prachtig uit in die tweede foto. Origineel om eens een gewone huisvlieg te fotograferen. Met een leuk resultaat.

    Die heeft dan die koper ongetwijfeld een zeer groot plezier bewezen 🙂
    Tja, die huisvlieg was aan gebrek aan een beter model op dat ogenblik.

  20. De S2IS heb ik ook en ik gebruik hem nog regelmatig als we gaan wandelen dan hoef ik die zware EOS400D niet steeds om mijn nek. Maar het fotograferen zelf is met extra lenzen wel een uitdaging.

    Veel succes met je spiegelreflex.

    Groetjes Truus

    Truus

    april 2, 2008 at 8:16 pm

  21. Proficiat met je nieuwe cam !! Je zal er ongetwijfeld veel plezier mee beleven en als gevolg daarvan : wij ook !! 😉 🙂 🙂

    tati

    april 2, 2008 at 9:25 pm

  22. Zo…..een nieuwe camera?
    Dat gaat eerst nog spannend worden!!!
    Ben erg benieuwd hoe je de spiegelreflex gaat
    bevallen, denk er zelf nl. ook wel eens over…

    Welterusten,
    beuzeblaadje

    beuzeblaadje

    april 2, 2008 at 10:09 pm

  23. deze foto’s beloven ..

    ik denk dat ik hier nog pareltjes ga ontdekken!

    alvast van harte gefeliciteerd met je aankoop, xray!

  24. De verslaving zal alleen maar groter worden. Zo te zien een mooie camera!

    boomkruiper

    april 2, 2008 at 10:25 pm

  25. Ik meen ook zo’n toestel eens bij Koen te hebben gezien, althans de foto’s daarvan 🙂
    Wat zo’n weblog al niet teweeg kan brengen.
    XRay, heel veel ontdek-plezier de komende tijd. Ik kijk met vol verwachting uit naar je beelden.

    Groet,
    TruusW

    TruusW

    april 3, 2008 at 9:51 am

  26. Dikke proficiat!
    Tja, het begin van een zware rugzak vol glaswerk en accessoires.
    En dan de tweede reflex… ik krijg er een kromme rug van 🙂
    Veelbelovend alvast de resultaten.

    pieterbie

    april 3, 2008 at 2:10 pm

  27. Proficiat met je nieuwe camera, je weet wel dat mijn stukje over jou op mijn blog nu niet helemaal meer klopt hé…

    Ik weet het Robbie maar ik had het toen ook over de wil van een reflexcamera en de lonk naar een sponsor.
    Wel een bevriende medeblogger heeft me de kans gegeven een heel goed toestel met een superlens aan een erg mooie prijs te kopen. Ik ben er hem heel dankbaar voor.
    Ik zal echter de periode van m’n compact nooit vergeten, ik ben blij ruim twee jaar hiermee mijn basis uit gezet te hebben voor de toekomst.

    Robbie Veldwijk

    april 3, 2008 at 2:20 pm

  28. Oei, met al die puterperikelen ben ik hier een beetje achterop geraakt… proficiat jongen, hier ga je nog héél veel plezier aan beleven! Maar zelfs zonder reflex maak jij knappe foto’s, dus het kan alleen maar nóg beter worden….

    gerdaYD

    april 4, 2008 at 8:45 am

  29. erg goede kleuren! Oefenen maar, zo’n nieuwe lens & camera stimuleert natuurlijk alleen maar. Hoop ook zo es een 2.8 aan te schaffen.

    Johan Baldewijns

    april 5, 2008 at 10:08 am

  30. Ik kan alleen maar jaloers zijn 😉

    Christian Debackere

    april 5, 2008 at 10:35 pm


Geef een reactie

