XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY

Photoblog of XRAYPICTURES PHOTOGRAPHY (Kevin Mollet)

Even op bezinning..

with 28 comments

Zaterdag ben ik naar het begijnhof geweest in Brugge.

Het binnenplein staat er prachtig bij, vol narcissen.

Ik kon bezinning even gebruiken want ik heb beslist voortaan wat minder het leven te bekijken doorheen m’n digitale zoeker van m’n Canon powershot. Steeds weer m’n leefwereld bekijken tussen 36 en 432 mm en in 5 megapixels leek me wat te eng te worden.

Zondag trok ik er ook op uit en heb geen enkele foto meer genomen met m’n Canon, de godganse dag bleef hij onderaan m’n rugzak zitten.

Wat is er toch aan de hand met Xray???

begijnhof01.jpg

Written by Xray

april 1, 2008 bij 8:08 am

Geplaatst in Uncategorized

28 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik mag toch hopen dat dit een 1 aprilgrap is en je niet echt in een fotodip bent
    beland … kan het me eigenlijk niet voorstellen, niet met het soort foto’s dat jij
    plaatst! Deze is ook weer zo mooi, niet alleen door het prachtige huis en de
    narcissen, maar die mevrouw in haar rode jas … wat een eyecatcher!

    MoniqueSamui

    april 1, 2008 at 8:54 am

  2. Xray dat kun je ons niet aandoen. Want ook deze foto van het Begijnhof is weer precies goed getimed. Een rode jas met daarvoor gele bloemen!! Maar misschien ben je je aan het bezinnen op een ander blikveld: 18-55 mm spiegelreflex lijkt mij echt iets voor jou.

    Caro

    april 1, 2008 at 9:34 am

  3. je hebt een andere camera aangeschaft
    ja dat is het !
    enfin het is te hopen in elk geval jij met fotografie stoppen das onmogelijk
    misschien wel vandaag omdat het 1 april is maar mij heb je niet hoor!!!!!
    dadakes

    callemie

    april 1, 2008 at 9:37 am

  4. ha zo! Meneerke heeft geen foto’s genomen met z’n powershotke! Waarmee dan wel? Xray die geen enkele foto neemt, dat kan niet! Nieuw machientje gekocht hé? Laat de beelden maar komen!!!
    Deze foto is en knaller, zowel wat compositie beteft, als het opvallende kleurelement. Al met de nieuwe gemaakt?

    fotomart

    april 1, 2008 at 9:39 am

  5. Dit heb je toch maar mooi door het oog van de camera gezien en
    ik denk dat je op 2 april de camera weer terhand neemt.

    thea

    april 1, 2008 at 9:40 am

  6. Goeie vraag. Wat is er aan de hand met Xray ? Als hij nu ook al zijn camera in z’n rugzak laat zitten, dan zijn er geen zekerheden meer in het leven. Gelukkig is het 1 april vandaag.
    Dit is alleszins een heel knappe foto. Dat vertikaal en horizontaal lijnenspel van de ramen van het huisje komt heel goed tot z’n recht. En het dametje in rode mantel maakt het helemaal af.

    Piet

    april 1, 2008 at 10:03 am

  7. Hey Xray,
    heb weer wat beelden gemist,maar ik ben weer bijgekeken.
    Dagelijks bloggen zit er voorlopig niet meer in maar dat maakt
    het eigenlijk ook leuk om verschillende foto’s te kunnen bekijken.
    Groetjes.

    Jimmy

    april 1, 2008 at 10:56 am

  8. En ? Welke nieuwe spiegelreflex is het geworden ? Ben uiteraard heel benieuwd 😉
    Mooie foto deze.

    fbaert

    april 1, 2008 at 11:02 am

  9. Xray is bezig met rookgordijnen te leggen 😉
    Let eens op wat hier verder gaat gebeuren. Misschien nog niet vandaag want dan is ’t vast een grap!
    Mooie foto trouwens!

    René

    april 1, 2008 at 11:08 am

  10. Leuk om al die reacties te lezen! Je maakt het wel spannend, zeg 🙂
    Was het dan zo eng tussen 36mm en 432mm? Zag je dan te weinig van ons mooi landje 😉
    Die paasbloemen bloeien toch lang, zeg! Ik was daar ook een aantal weken geleden en zie… ze staan er nog steeds! Mooie ritmisch beeld met die rood geklede vrouw als extra accent.
    Benieuwd wat we hier morgen te lezen krijgen…

  11. jaja
    ik heb het geraden
    laat ons niet in de spanning
    komaan zeg !!!!!!
    ik ben nen echte curieuzeneuzemosterdpot hé
    hahaha
    nen eos ????

    callemie

    april 1, 2008 at 11:47 am

  12. Nou volgens mij is er niet iets mis met jou Xray, ik vind dit een erg mooie foto. Dat het niet jou soort foto’s zijn vind ik ook. Maar toch is het erg mooi geworden.

    serews

    april 1, 2008 at 1:12 pm

  13. Als je zondag echt geen foto s hebt gemaakt vind ik dat heel knap hoor. Nog geen trillende handjes en trillende oogleden?
    Gelukkig is het vandaag 1 april en mag je op 2 april gewoon weer foto s maken.

    els

    april 1, 2008 at 2:31 pm

  14. OT; het zijn onze tuinkabouters, maar dat is een heel verhaal. Als je terug kijkt bij de foto s kom je de verhalen wel tegen hoor.

    els

    april 1, 2008 at 2:34 pm

  15. ja Kevin dat je niet verlegen zit om een grapje dat weten we wel… en zeker op den eersten april…
    of heb je jezelf iets moois cadeau gedaan … enfin , zullen wel zien ..

    heddie

    april 1, 2008 at 2:53 pm

  16. Als we alle puzzelstukken bij elkaar leggen, is het dat je een nieuwe camera gekocht hebt. Zo mag die oude onderaan in je rugzak blijven. …!?!?!?
    Een mooie hoek heb je in het begijnhof uitgekozen.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    april 1, 2008 at 3:08 pm

  17. Mooi zo, met die mevrouw in die rode jas.
    Een dag eens een keer niet fotograferen is zo slecht nog niet. Verruimt op een andere manier je blik.
    En welk toestel je ook gebruikt; maakt qua creativiteit niets uit. Die blijft, zoals we gewend zijn, vast wel goed.
    Wordt vast vervolgd.

    TruusW

    april 1, 2008 at 4:40 pm

  18. Toch wel een zeer mooie foto hier, net zoals de vele andere foto’s die ik hier gezien heb.

    Stefaan Lesage

    april 1, 2008 at 6:49 pm

  19. Zo sereen! Dat minimale rood in het vlak…prachtig. Ja soms moet je even afkicken he

    boomkruiper

    april 1, 2008 at 9:28 pm

  20. 1 april mag ik hopen??

    Monique

    april 1, 2008 at 10:03 pm

  21. voor mij werd het ook te eng… heb juist een super groothoekzoom 10-20 mm f 4,5-5,6 besteld 😉
    grt manu

    manu

    april 1, 2008 at 10:21 pm

  22. Nu staat het er toch lekker vol!
    Genezen, man, je moet dringend genezen.
    Spoedig beterschap!

    pieterbie

    april 1, 2008 at 10:42 pm

  23. proficiat met je nieuwe aankoop! :-))

    of ..

    is dit een 1 aprilgrap?? 🙂

    hoedanook, je foto is weer een plaaaaatje! :-))

  24. Mooie strakke foto… neem gerust je tijd X-ray, af en toe een dipje is normaal!

    MJ

    april 2, 2008 at 6:58 am

  25. Ik ben gek op hofjes, was dolgraag meegegaan…

    Doeiii,
    beuzeblaadje

    beuzeblaadje

    april 2, 2008 at 10:07 pm

  26. Bezint eer ge (her)begint, ik vind dat geen slecht idee voor een gepassioneerd fotograaf-beeldenmaker, zoals u en ik en nog vele anderen die de wereld graag door een zoeker bekijken en vastleggen. Maar het kan natuurlijk ook zonder een zoeker en zonder vastleggen, de wereld gewoon “live” beleven, in u opnemen, verwerken, erop reageren, niet enkel via het oog maar met alle zintuigen. Soms is er inderdaad ook wel die behoefte, die drang om persoonlijke waarnemingen, indrukken, ervaringen, emoties, vreugde, verdriet, ver- of bewondering visueel proberen vast te leggen en te delen met anderen. Daartoe is het foto apparaat ongetwijfeld een efficiënt middel, op voorwaarde dat men het ook efficiënt inzet en gebruikt, bewust, selectief en doelmatig en bijgevolg dus ook met mate, als het er echt toe doet. Fotografie is echter voor velen blijkbaar een soort verslaving geworden, het beeld om het beeld, een vorm van obsessief “artistiek” kijken en observeren door een optische zoeker als een caleidoscoop van willekeurige, persoonlijke kijk- ervaringen, meestal met een overbelichting op de vorm en een onderbelichting van de inhoud . Het is een door de digitale fotografie en de digitale media in de hand gewerkt fenomeen dat ik in de eerste plaats bij en voor mezelf vaststel en dat ik meer en beter onder controle probeer te brengen, door 1)minder en 2)selectiever beelden te nemen en te tonen. Het is niet omdat een beeld een “eyecatcher” is dat het ook interessant en betekenisvol is. Als ik hier woorden lees als “foto dip” en “afkicken”, dan sterkt mij dat enkel maar in mijn overtuiging dat een (zelf)reflectie over het medium fotografie niet overbodig is en dat zich af en toe eens bezinnen over “het waarom, het hoe en het waartoe” van het persoonlijk gebruik van dit medium zeker geen kwaad kan, integendeel, het genoegen en het plezier van fotografie als objectief documentair medium, als communicatiekanaal voor maatschappelijk engagement, als vorm van “artistieke” expressie, dan wel als een superieure mix van al die mogelijkheden, zal er zeker niet minder door worden.

    Ik heb met veel aandacht Uw uiteenzetting gelezen en kan U in zekere zin volgen.
    Nu, een dip had ik niet hoor, integendeel. Dat ik overgepassioneerd ben is misschien wel waar.
    Ik hou Uw bedenkingen alvast in mijn achterhoofd.

    Jos Van Hecke

    april 3, 2008 at 3:08 am

  27. Ik ben daar ook al een lange tijd terug geweest, daarom kan ik zeggen dat deze foto heel erg goed de sfeer laat zien die daar heerst!

    Robbie Veldwijk

    april 3, 2008 at 1:41 pm

  28. Ik vind je foto prachtig. Idd de rode jas is een heerlijk fragment in het geheel

    ellen

    april 5, 2008 at 8:36 pm


Geef een reactie

